Chcę być chuda

W dobieraniu składników pokarmowych należy zwrócić uwagę na to, by ich wartość pH była zrównoważona. Po miesiącu: 6 kg mniej, wzmocnione siły witalne, piękna cera i lepsze zdrowie.

Nie trzeba być chemikiem, żeby zrozumieć zasady działania diety kwasowo-zasadowej. Poniżej wyjaśnienie:

Dieta kwasowo-zasadowa – eliksir szczupłych kobiet

Wartość pH oznacza zawartość kwasów w cieczy. Wartość pH powyżej 7 odpowiada odczynowi zasadowemu. Gdy pH jest równe 7, wówczas odczyn jest neutralny i mówimy o równowadze kwasowo-zasadowej. Również w naszym ciele powinniśmy zachować równowagę między kwasami i zasadami. W zdrowym ciele wartość pH wynosi między 7,5 a 9, a więc jest zasadowa.

Nasze codzienne odżywianie jest niestety zbyt kwaśne (zbyt dużo mięsa, produkty mleczne i zbożowe). Poza tym dużo stresu, mało ruchu i zanieczyszczenie środowiska dodatkowo przyczyniają się do nieprawidłowych zmian wartości pH w naszym ciele. A wtedy odczuwamy wiele niepokojących symptomów: zwiększenie wagi, bóle głowy, wysokie ciśnienie, zmęczenie, zaburzenia trawienia… Jest na to sposób: należy zastąpić produkty kwaśne w naszej diecie zasadowymi.

Dieta kwasowo-zasadowa jest sposobem odżywiania, a nie dietą w ścisłym tego słowa znaczeniu. Poza wcześniej wspomnianymi korzyściami dochodzą jeszcze inne: problemy alergiczne, nieprzyjemny zapach z ust, migreny, cukrzyca, dolegliwości sercowo-krążeniowe ustępują.

Oto tabela produktów:

PRODUKTY ZASADOWE:

PRODUKTY KWASOWE:

  • owoce (głównie cytryny)
  • warzywa (głównie pomidory, ogórki i korzeniowe jak marchew, rzodkiewka)
  • soja
  • zielona herbata i herbaty ziołowe
  • migdały, sezam, pestki słonecznika, orzechy, kokos
  • suszone owoce
  • przyprawy
  • olej tłoczony na zimno
  • produkty zbożowe
  • chleb, gł. biały pszenny
  • masło
  • ser
  • mięso, gł. czerwone
  • ryba
  • wędliny cukier
  • sól
  • oleje rafinowane
  • alkohol, kawa

 

UWAGA! Zawartość kwasów jest niezależna od smaku produktów. Np. cytryna – choć jest kwaśna w smaku, ma jednak odczyn zasadowy.

Trzy główne reguły diety:

1. Wyważone odżywianie

Nie chodzi o to, aby kwasowe produkty w ogóle wykreślić z menu, bo np. tłuszcz czy białko są potrzebne do normalnego funkcjonowania organizmu. Ważne jest, aby przy zestawianiu produktów dążyć do uzyskania następującej równowagi: 70% produkty zasadowe a 30% produkty kwasowe.

2. Dużo ruchu

Wykorzystuj każdą okazję, aby się ruszać i uprawiać sport. Zamiast jeździć windą, chodź po schodach, dużo spaceruj, pływaj, gimnastykuj się.

3. Produkty naturalne

Przetworzone produkty są najbardziej kwasowymi. Najlepiej jeść świeże lub z upraw biologicznych. Solić należy bardzo niewiele, przez cały dzień popijać wodę mineralną (z dodatkiem soku z cytryny), unikać potraw tłustych i tych o dużej zawartości cukru.

Grzegorz Małowiecki

Dyplomowany masażysta, absolwent Medycznego Studium Masażu Leczniczego w Krakowie (ukończone z wynikiem celującym).

Doświadczenie zawodowe jako masażysta od 1996 roku.
W latach 1996-1999 jako masażysta w Przychodni Specjalistycznej w Szczecinie oraz w I-ligowej drużynie koszykówki kobiet AZS Szczecin.

Obecnie prowadzę Gabinet masażu w Przecławiu – Przecław, ul. Klonowa 10601 798 599
lub przez formularz rejestracji

Facebook Google+